Friday, April 3, 2009

UZA Hebat, Hebat, Hebat !!!

Lagi sedikit cerita tentang kami, Usrah Zainab Al-Ghazali @ UZA. Malam yang cukup penuh memori buat saya. Sepanjang hidup selama 23 tahun di dunia fana ini, inilah kali pertama saya menyambut hari lahir di samping seorang insan yang bernama suami. Bila makin menghampiri tanggal 02 April, ingatan saya terus menerus teringat kepada kedua mak dan ayah tersayang. Tanpa mereka, mana mungkin saya adalah saya kini pada tanggal 02 April 2009. Ucapan terima kasih tak cukup, moga saya tidak lupa untuk terus menerus menutur doa buat mak dan ayah yang amat berjasa.

Mak ayah jauh nun di Kedah sana. Keluarga juga jauh. Namun, alhamdulillah, ada suami yang sangat dekat menemani. Saya tak minta sebarang hadiah istimewa sempena hari lahir saya, cukuplah cinta dan kasih sayang dari beliau yang berterusan untuk saya terus berjuang.


Tak cukup dengan itu, suami saya juga tanpa disangka, telah mengadakan pakatan sulit dengan adik-adik usrah saya membuat satu kejutan yang maha dasyat buat saya. Tatkala saya dah siap sedia nak keluar, kerana ikut kata suami, kami akan ke Giant untuk membeli CD filem kegemaran saya (cd apa dirahsiakan,hnya ahli usrah saya yang tahu ;-) tiba-tiba rumah saya dihujani dengan kehadiran adik-adik UZA yang hebat2 tersebut. Datang dengan penuh sulit, sampai hampir merangkak-rangkak kerana ingin bersembunyi dari saya. Hebat2..Jiran saya juga turut kehairanan dengan apa yang berlaku. Saya dah pun berada dalam kereta tatkala tiba-tiba mereka semua menerjah masuk. Memang memori yang cukup mengujakan.

UZA hebat, hebat, hebat !!!

Suamiku dan UZA ku..

Kehadiran mereka, tak saya sia-siakan. Dengan bantuan Guru Besar yang tiba-tiba malam ini menjadi AJK Prep n Tech, kami menayangkan 3 video khas buat santapan adik-adik tersayang.

1) Video petikan ucapan Siti Fatimah, Pelajar TerbaikUIAM yang berucap dalam Konvokesyen UIAM yang lepas, moga mampu menjadi satu suntikan semangat buat kami semua yang bakal menempuh peperiksaan final exam minggu ini.

2) Seterusnya video '3 Pointer' yang merupakan suntingan dari Filem 300 yang telah diolah dengan kreatifnya menjadi satu video akademik yang sangat kelakar. Bergegar rumah saya dengan gelak tawa adik-adik UZA yang hebat2 ini.

3) Emosi kami tersentak dengan video seterusnya apabila video tentang Sultan Muhammad Al-Fateh selama 40 minit ditayangankan. Video yang terdiri dari 2 bahagian ini cukup menyuntik semangat buat kami semua pada pandangan saya. Bahagian pertama sarat dengan maklumat-maklumat tentang kisah Al-Fateh dan perjuangan generasi-generasi terdahulu sebelum Al-Fateh. Bahagian kedua pula merupakan video yang menunjukkan aksi-aksi real peperangan Al-Fateh menentang Constantinople. Part ini yang paling menyentuh hati apabila video ini menggambarkan secara real apa yang terjadi. Benarlah, " A picture can tell thousands words". Video ini meruapakan hasil kerja tangan suami saya sendiri yang sememangnya sentiasa teruja melakukan kajian demi kajian berkenaan Al-Fateh ini. Hinggakan beliau seringkali berangan-angan menjadi Al-Fateh :-)

Kami khusyuk menonton video Al-Fateh

Terima kasih buat semua adik2 UZA yang hebat2 ini. Kehadiran kalian amat bermakna buat kami berdua. Teruskan berjuang, berjuang dan berjuang. UZA hebat, hebat, hebat !!!

Sebuah lagi perkongsian dalam pentarbiahan..

No comments: