Saturday, October 11, 2008

SRK ku @ SRK Rosmah..???

SRK ku @ SRK Rosmah….

Lama saya tak sebut SRK ni..kalau dulu masa menengah rendah (ms zaman2 jahiliah..)penuh buku-buku,barang-barang peribadi,segala benda,nickname saya ditulis dengan short form SRK 3:16..Bila terbaca isu semalam teringat balik saya pada segala kenangan-kenangan lama..

SRK tu short form Shah Rukh Khan,hero bollywood ,3:16 plak nombor yang selalu Stone Cold Steve Austin pakai..mcm no bertuah dia.Kenal Stone Cold..?Salah seorang penggusti yang cukup saya minati suatu ketika dulu..sekali lg,zaman jahiliah lebih kurg..
Lepas saya dapat tau yang 3:16 tu adalah verse dalam kitab bible yg jadi pegangan Stone Cold,terus saya tinggalkan..itulah yang dikatakan jahiliah..sekali lagi..

SRK dah dapat Datuk ! Melopong saya baca berita ni.Gembira,suka,kemudian jadi pelik,hairan,kemudian jadi risau,semua ada..Sebagai peminat no 1 dia dulu..(skrg..???)memanglah saya gembira.Kalau dulu,sehari 3x tengok filem Dil To Pagal Hai tu pun tak jemu-jemu langsung.Tapi rasanya Datin Rosmah wife Dato’ Najib mesti lagi gembira dari saya.Dia lagi minat SRK.Pernah saya tgk gambar dia,siap boleh berlaga pipi dengan SRK lagi masa SRK datang Malaysia.Minat sungguh dia.Dia minat bollywood.Kalau Najib jadi PM nanti,kalaulah sempat..mesti dia lagi senang jemput SRK..Skrg pun dah macam ada kempen "Anti Najib" jugak..Datin Rosmah ni banyak bagi 'back fire' pada Najib.Kesian jugak kat Najib..

Ramai yang tak puas hati isu ni.Yelah,siapalah SRK tu untuk Malaysia,apa sumbangan dia yang melayakkan dia dapat gelaran ‘Datuk’.Saya setuju dengan pendapat ni.

Keduanya,punyalah ramai yang dapat gelaran Datuk skrg ni,dah tak terkawal dah.Dah jadi tak berharga dah gelaran Datuk tu kalau dah ramai sangat orangnya,malah tak dinilai betul-betul kelayakan orang itu untuk mendapat Datuk..bersepah-sepah jadinya.Manusia memang macam tu.Suka kejar ‘nama’ dan ‘gelaran’.

Apapun,TAHNIAH lah untuk SRK..Dia bukan salah apa pun.Dia tak mintak pun gelaran tu diberi kepada dia.Dah orang nak bagi..Jadi,sape yang salah sebenarnya..?

SRK tu yang saya nampak,orang yang jenis kerja kuat.Setakat dok mengikuti perkembangan dia dulu,memang sikap dia sangat komited dengan kerja.Komited dengan family.Tak lah ada banyak sangat masalah moral macam Salman Khan ke,macam Sanjay Dutt ke..Tapi sudah tentu dia bukanlah contoh muslim terbaik yang boleh dicontohi..Jap,muslim lg ke..? Tak pasti,dah lama tak ikut perkembangan dia.Masa jahiliah dulu je..sekali lagi.

Ambiklah apa yang sikap yang baik yang ada pada SRK.Kalau kita rajin,komited dengan kerja,sanggup susah payah,mesti kita dapat jadi org hebat dan berjaya.Percayalah.Macam SRK dalam ’dunianya’...

-saja tulis pasal SRK,sbg bekas peminat dia..

No comments: