Monday, July 20, 2009

Selamat Hari Lahir Suamiku..


Selama beberapa minggu ni, saya sendiri 'takut' untuk membuka blog saya sendiri. Dek kerana penuh bersawang, tidak dikemaskini, tidak di'update'. Ada yang menghantar mesej, tinggalkan pesanan di shoutbox supaya saya update blog srikandi ini, namun, hanya inilah yang termampu saat ini.

Banyak alasan kekalutan boleh diguna pakai, masalah 'broadband' kami yang makin tidak 'ok' line nya di rumah, dengan masalah laptop saya @ 'kak ngah' yang rosak agak parah, terpaksa saya menumpang abg long (laptop my hubby) untuk melakukan kerja-kerja saya memungkinkan saya yang agak kurang semangat nak menulis akhir-akhir ini terus tak tertulis apa-apa pun.

Cuma hari ni hari yang cukup istimewa untuk saya. Hari ni hari lahir suami tersayang. Tanggal 20 Julai, tanggal yang cukup istimewa buat saya. Kalau dulu saya sendiri antara orang yang agak 'tidak suka', rasa rimas membaca posting-posting peribadi wish Hari Lahir yang macam ni dekat blog-blog khususnya blog mahasiswi @ muslimat. Apatah lagi wish seorang isteri kepada suami. Rasa geli geleman pun ada masa tu. Maklumlah, masa tu hati sekeras batu, susah nak romantika tak tentu pasal ni. Namun, bila bergelar 'isteri' secara realitinya, saya merasai sendiri, dan saya makin memahami. Benarlah kata seorang pakar motivasi, hanya elemen 'rasa' yang mampu mencetus kesedaran sebenar.

Buat suamiku, mujahidku, jantung hatiku, kunci syurgaku..

Selamat hari lahir yang ke- 27 . .


Pertamanya, didoakan moga dirimu terus dalam jagaan rapi dan pemerhatian istimewa Allah Taala. Moga iman dan taqwamu terus meningkat seiring peningkatan usia yang makin bertambah, makin menghampiri 30-an, makin menghampiri Allah hendaknya.

Keduanya, didoakan moga dirimu terus tsabat dalam alam perjuangan dakwah tarbiah dan harakah ini. Kerana inilah kekuatanmu yang telah menyebabkan diri yang lemah ini terasa teringin menjadi teman perjuangan sehidup sematimu, ingin jadikan dirimu tempat berpaut.

Seterusnya, moga segala impian, angan-angan, cita-citamu semuanya menjadi kenyataan, dimudahkan Allah Taala segala urusanmu. Hargailah seorang insan istimewa luar biasa yang telah mendidik dan membesarkanmu, Ummi, yang tiada galang gantinya. Malah diri ini rasa terlalu kerdil berbanding dengan ummi yang sememangnya layak dan berautoriti terhadap kasih sayangmu.

Moga Baitul Muslim kita terus gagah menempuh segala dugaan dan cabaran, terus kukuh dalam arena perjuangan, terus mendapat kasih sayang dari Ar- Rahim. Kita bukan berkahwin seperti orang lain, kita pasangan yang luar biasa yang memestikan cinta kepada tarbiah, dakwah dan perjuangan ini melebihi cinta antara kita.

Terima kasih yang tidak terhingga atas segala-galanya. Hampir 7 bulan, 1 minggu, 4 hari bahtera baitul muslim kita belayar, tidak pernah sesaat pun diri ini merasa menyesal kerana telah berkahwin dengan insan yang bernama Muhd Syaari Ab Rahman ini. Terlalu banyak tunjuk ajar, pengorbanan, kasih cinta yang telah dikau curahkan. Terima kasih kerana terus sudi melayani karenah isterimu yang masih mentah kebudak-budakan, yang terlalu banyak salah silap ini. Mohan maaf dan mohon dihalalkan segala-galanya..

Maaf juga atas kejutan @ 'prank' yang telah dijayakan semalam. Sekadar ingin lebih memaknakan hari lahirmu :-) Terima kasih kepada Huda, Izzatie, muakhahku Shahidat, adik2 usrahku dan semua pimpinan yang lain yang telah memberikan kerjasama yang agak baik menjayakan misi ini.

SELAMAT HARI LAHIR SUAMIKU..
Dirimulah Al-Fateh buatku..

DI JALAN DAKWAH INI KITA MENIKAH...



Bersama Buku-Buku...

Alhamdulillah, selama saya jarang menulis di sini, selain tumpuan kepada program-program Maaruf Club, saya mengembara jauh ke dalam buku-buku terbaru yang baru kami beli. Alhamdulillah, ada rezki lebih bulan ni, dapat 'shopping' buku-buku lebih sikit. Nikmatnya hanya Tuhan yang tahu.

Kali ini sasaran dan tumpuan kami adalah kepada buku-buku yang berbentuk dakwah dan tarbiah yang diterbitkan oleh pustaka-pustaka di Indonesia karangan penulis-penulis tersohor Indonesia. Kadang-kadang saya alami masalah juga membaca buku-buku dalam bahasa Indonesia ni, namun bila semakin biasa semakin seronok rasanya. Buku-buku keluaran Indonesia ni agak kreatif dalam persembahannya, tidak stereotaip dan tipikal. Malah kandungannya juga hebat-hebat, mengkaji persoalan dakwah dan tarbiah dari pelbagai aspek.


Sekadar berceloteh tentang buku-buku kali ini...

Antara buku-buku yang baru dibeli